-KelUarGaKu-

Sunday, January 3, 2010

-10 taHuN-

Pejam celik, pejak celik usia perkenalan aku dan Dia mencecah angka 10 tahun. Perkenalan kami tidak dirancang. Aku mengenali Dia sejak hari pertama aku menjejakan kaki ke alam sekolah menengah. Pada hari itu aku hanya mengenali Dia pada namanye sahaja, tidak terlintas difikiranku dia bakal menjadi kawan, sahabat dan temanku sehingga kini.

Pada suatu hari ketika aku di tingkatan 1, Dia telah berselisih faham dengan kawan Dia. Bermula sejak perselisihan faham itu aku mula rapat ngan Dia. Aku kurang pasti sebab kami boleh rapat, tetapi aper yang aku tau, selepas kejadian itu, aku dan Dia sering bersama. Dalam kami menjadi sahabat, pelbagai dugaan kami hadapi yang boleh merenggangkan hubungan kami. Alhamdulillah walau bagaima berat dugaan, kami still bersahabat sehingga sekarang.

Sepanjang kami besahabat, bohonglah andai aku kata kami tidak pernak berselisih faham. Itu semua adat dalam bersahabat. Aku selesa bersahabat dengan Dia, kerana Dia tidak pernah merungut tentang diri aku. Dia tidak malu untuk berkawan dengan ku. Walau ape jua keadaan aku, Dia tidak sekali merungut. Dia tidak pernah merungut malu berjalan dengan aku kerana aku tinggi. Rupa paras juga bukan kayu pengukur untuk Dia terima aku sebagai kawan Dia. Aku tau aku tidak secantik Dia, tapi Dia tidak kisah itu semua.

Kini jarak antara aku dan Dia dah jauh. Kami jarang bertemu. Hanya SMS, YM, FB penyambung kami. Even kami berjauhan, hubungan kami x jauh. Dia sentiasa ada dalam hati aku. Segala masalah, suka dan duka kami share walaupun tidak bertentangan mata. Dia tiada pengganti nya dan tidak mungkin ader pengganti. Aku terlalu menyayangi dia bukan kerana Dia kekasihku, bukan saudaraku...tetapi aku menyayangi Dia kerana Dia adalah Kawan, Sahabat dan Temanku...

Aku SAYANG Dia

0 comments:

Post a Comment